עקרונות בסיס לתזונה בריאה - בגישה הסינית

כיצד ניתן לחזק את מערכת החיסון של ילדכם? | רועי סופר

הורים רבים מגיעים למרפאה עם ילדים אשר מערכת החיסון שלהם חלשה, מערכת הנשימה מלאה בליחה, מחלות חוזרות, נזלות, חום עולה ויורד והסימפטומים המוכרים לכולנו. מרבית ההורים מפחדים מכך שהילד יהיה חולה.

ראשית חשוב לשבור את מיתוס הפחד ממחלות ועלינו לדעת כי וירוסים, חיידקים ומחלות בכלל, הינן דרך הטבע וכאשר גופנו חזק ובריא, במרבית המקרים הן עוברות ללא בעיה ואף תורמות לחיזוק המערכת החיסונית של גופנו. באופן כללי, מערכת החיסון של ילדים מתפתחת על ידי ובעזרת המפגש עם וירוסים וחיידקים. על כך תוכלו להרחיב ולקרוא ב"מדריך השלם לטיפול בחום".

אומנם מחלות הינן תהליך חשוב להתפתחותה של מערכת החיסון במיוחד אצל ילדים, אך הן אינן אמורות להופיע כל שבועיים שלושה וגם כאשר הן מופיעות, הילד אמור להתגבר עליהן יחסית במהרה.
כאשר גופנו חלש, גם מחלות פשוטות עלולות להוביל לתגובות לא רצויות ואף לפגיעות כרוניות שונות.

בכדי לשמור על מערכת החיסון של ילדנו, עלינו לשמור ראשית על תזונה נכונה אשר תורמת להתפתחותו של הילד ולהימנע ממזונות אשר עלולים לפגוע במערכת העיכול, מערכת הנשימה ומערכת החיסון והסימפטומים .

לצורך כך, הכנו לכם מספר כללים ועצות, שיעזרו לכם לחזק ולשמור על מערכות חשובות אלו אצל ילדכם.
נתחיל במזונות הפוגעים בהתפתחותו של הילד ובהמשך תמצאו הנחיות מעשיות לתזונה בריאה ונכונה.

כללי בסיס לתזונה בריאה ואורח חיים בריא:

נתחיל מהכלל הידוע שלנו במרפאה, הימנעו ממזונות קרים, לחים ומתוקים.
אלו שלושה סוגי מזונות אשר פוגעים במערכת העיכול, הנשימה והחיסון של ילדנו. בואו ונבין:

  • מזונות מתוקים: חיידקים, וירוסים ופטריות מאד אוהבים סוכר. סוכר ומזונות מתוקים מחלישים את מערכת העיכול, פוגעים בתגובתיות החיסונית של תאי הדם הלבנים ומהווים מצע נהדר להתיישבות של פתוגנים שונים. על כן, הפחיתו עד הימנעו מסוכר בכל גווניו: סוכריות, שוקולד, משקאות ממותקים, עוגות ועוד.

בנוסף, מזונות מתוקים גורמים להתרחבות והתנפחות של רקמות ועל כן עלולים לגרום לתופעות כמו שקדים מוגדלים, שקד שלישי מוגדל (אדנואיד/פוליפ) ואפילו חוסר שקט וחוסר ריכוז.

nomilk
  • מזונות קרים: הינם מזונות הפוגעים במערכת העיכול ועל כן מחלישים אותה ואת מערכת החיסון. הימנעו ממזון קר ומשתייה קרה וממותקת.
  • מזונות לחים: הפחיתו צריכה של מזונות יוצרי ליחה בעיקר מוצרי חלב פרה, פירות טרופים: בננות, מנגו, אננס, אבוקדו, פירות הדר.

בנוסף, מוצרי חלב פרה מכילם חומרים הפוגעים בתפקוד מערכת החיסון ומערכת העיכול ומומלץ להורידם מהתפריט היומי.

מעדן חלב, ארטיק, אבטיח קר, שוקולד, שייק פירות קר עם יוגורט, מיץ קר ממותק ועוד, הם דוגמא מצוינת לתרכובת הנוראית של מזון קר, לח ומתוק אשר לאורך זמן מחלישים את מערכות הגוף. 

שילוב של מזונות אלו בתזונת הילד הוא מתכון נהדר למחלות.

מזון קר, לח, מתוק = פגיעה במערכת העיכול, מערכת הנשימה ומערכת החיסון = מחלות!!!
זו נוסחה בסיסית פשוטה ביותר.

רוצים לזכור בקלות את כל מה שדיברנו עליו עד עכשיו? פשוט שננו את הסיסמה שלנו:

no-milk

הקפידו לשמור על כלל הבסיס הזה, הוא החשוב ביותר.
 

  • לא מאוחר: חשוב לתת למערכת העיכול לנוח בשעות הלילה ולסיים את ארוחת הערב עד שעתיים לפני השינה.
  • וגם לא מאוחר להתחיל את כל זה עכשיו :)
כלל חשוב נוסף שיעזור לכם לשמור על הבריאות במשפחה הוא:
 
הפחיתו ככל הניתן מארבעת הלבנים 
4-whites
על חלב כבר דיברנו.
סוכר לבן, אורז לבן וקמח לבן הינם מוצרי מזון מעובדים הריקים מערכים תזונתיים. הם מחלישים את מערכת העיכול ומייצרים ליחה רבה המהווה מצע נהדר להתיישבות והתרבות של חיידקים.
שימרו מרחק מהם והסבירו לילדכם את הנזקים שהם גורמים לגופנו.שני כללים נוספים שחשוב להדגיש:
  • הימנעו ממזונות שומנים ומזונות תעשייתיים המחלישים את מערכת החיסון של הילד.
  • הורידו שומנים רעילים כדוגמת שומנים מוקשים/חצי מוקשים/שומן מן הצומח ועוד.
עוגת הגבינה הידועה הינה עוד דוגמא לתרכובת נפץ שכזו: מרגרינה, חלב, סוכר וקר.

בראי הרפואה הסינית

הנחיות תזונתיות לחיזוק ושמירה על מערכת העיכול ומערכת החיסון:

  • הרבו בתזונה מבושלת וחמה והקפידו שילדכם יאכל לפחות ארוחה חמה אחת ביום. מזון חם ומבושל, תומך במערכת העיכול, תורם לתפקוד התקין שלה ומונע התיישבות של פתוגנים.
  • אכלו ירקות ופירות בטמפרטורה חמימה או בטמפרטורת החדר ולא ישר מהמקרר.
Natural remedies
  • הקפידו על ארוחת בוקר. זוהי הארוחה החשובה ביותר ושימו לב שהיא אינה מכילה מזון קר, לח או מתוק (מדי). קורנפלקס מתוק עם חלב קר אינו ארוחה בריאה כפי שרבים חושבים והוא אף נחשב כמזון מחליש ביותר. העדיפו לחם מקמח מלא/כוסמין/שיפון עם טחינה, שקדיה, חומוס ביתי או כל ממרח בריא אחר. דייסת שיבולת שועל עם מעט פירות יבשים כדוגמת תמר, צימוקים, קינמון ועוד…
  • העדיפו ארוחת ערב קלה לעיכול, חמה ומבושלת כדוגמת מרק כתוםקציצות קינואה ועדשים, דייסת קוואקר, לביבות בטטה, פשטידת ירקות ועוד.
  • מרקים הינם מזון מצוין לצריכה אצל ילדים. הם קלים ביותר לעיכול ובעלי ערכים בריאותיים רבים. אחד המרקים האהובים עלינו הוא מרק עוף ועצמות או מרקים נוספים כדוגמת מרק גולש, מרק דלעת כתוםמרק מיסו, מרק עדשים כתומות, מרק ירקות עם קוואקר ועוד…
  • העשירו את תזונת ילדכם בחצי כפית עד כפית ליום של מזון מלכות, כפית פולן.
  • תנו לילדכם לאכול רימונים או לשתות מיץ רימונים טבעי.
  • הקפידו על צריכה יומית של דגנים מלאים כדוגמת אורז מלא, קינואה, שיבולת שועל, ומגוון קטניות כדוגמת עדשים, מש, אפונה ירוקה טרייה, חומוס. בקישור זה תוכלו למצוא מתכון טעים לקציצות קינואה ועדשים.
  • תנו לילדכם לפחות פעם ביום ואף יותר, שתייה חמה כדוגמת תה שומר, קמומיל, תימין, קינמון, אניס, ג'ינג'ר והימנעו משתייה קרה וממותקת.
  • השתמשו בצמח האורגנו במטבח באופן קבוע. צמח זה הינו בעל סגולות רפואיות מיוחדות בקטילת פתוגנים שונים.
  • הרבו בירקות כתומים מבושלים: דלעת, דלורית, בטטה, גזר.
  • הרבו בירקות ועלים ירוקים: ברוקולי, פטרוזיליה, כוסברה, סלרי, חסה, קישוא, כרוב.
  • שלבו בתזונה ירקות חמוצים בכבישה ביתית המכילים חיידקיים פרוביוטים המחזקים את מערכת העיכול:  מלפפונים כבושים, כרוב, צנון, קולרבי.
  • הסבירו לילדכם את חשיבות השמירה על היגיינה ותרגלו עימם רחיצת ידיים נאותה.

חושקים להפוך את הבית שלכם לבית בריא ? זה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים!

נכון, כל שינוי הוא תהליך. אבל, חשוב להבין שעכשיו זהו הזמן להטמיע הרגלי תזונה אצל הילדים!
הרגלים אלו ילוו את ילדכם לאורך כל חייהם וככל שהם צעירים יותר, קל יותר לעשות שינויים.
אל תוותרו, פשוט תתחילו. כל משפחה והקצב שלה, אבל עשו זאת.

זאת אחת המתנות החשובות ביותר לילדים שלכם.

אנחנו מאמינים בכם!

אנו מלווים מאות משפחות ומניסיון, אנחנו באמת מאמינים שאתם יכולים! נכון, לפעמים צריך הכוונה וגם ידע. כאן תהיה לנו הזכות לעזור ולהוביל אתכם למטרה חשובה זו ובמיוחד בשביל זה בנינו מקצועית על מנת שהבריאות של המשפחה שלכם תיראה אחרת.
הילדים יפסיקו להסתובב עם אף מנוזל, את השיעולים כבר לא תשמעו כל לילה, לא תצטרכו להפסיד ימי עבודה והחשוב ביותר, כל המשפחה תרגיש חיונית, חזקה ובריאה.

רוצים להתייעץ איתנו? אנחנו כאן לרשותכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מאמרים נוספים בנושא:

    עזרה ראשונה
    למצבים נפוצים

    מתנות לבריאותכם

    אפשר להבריא ממחלות!

    בואו להבריא איתנו

    מגוון רחב של מחלות ומצבים רפואיים מטופל בהצלחה על ידי הצוות המקצועי שלנו באמצעות הכלים של הרפואה הסינית

    מתכונים
    בריאים

    TOP דילוג לתוכן