נוב 
 12 
 2018 

 

סלט בורגול

הבורגול הוא דגן מלא,למעשה הוא גרעיני חיטה שעברו בישול וייבוש לפני הטחינה.

מבחינה סינית: מלחלח ומתפיח, לכן לא טוב במצבי ליחה , סוכר ועודף משקל.
יתרונותיו : קל לעיכול, מזין, מצויין אחרי לידה, מתאים להכנה מהירה ללא בישול, ולכן נוח כ”פאסט פוד” בריא.
חסרונותיו: בעל אינדקס גליקמי גבוה ולכן יכול להעלות את רמות הסוכר ואינו מתאים לסכרתיים, מלחלח ותורם להשמנה.
שימושים במטבח: הבורגול הוא מהדגנים הנוחים להכנה, כיוון שאפשר להשרות אותו במים רותחים ללא בישול. מתאים לממולאים כתחליף לאורז, כרכיב בקובה, לקציצות בורגול, לסלט עשבי התיבול טבולה ועוד.

מצרכים

1.5 כוסות בורגול
ירק קצוץ ללא הגבעולים (פטרוזיליה, כוסברה, סלרי, בזיליקום)
3 עגבניות חתוכות קטן
1/2 כוס מיץ לימון
1/3- חצי כוס שמן זית
1 כפית מלח

אופן ההכנה

משרים את הבורגול בקערה עם מים חמים, מכסים במגבת וממתינים כ - 15 דקות, עד לספיגת נוזלים.
מוסיפים לקערת הבורגול את הירקות.
מתבלים בשמן זית, לימון ומלח ומערבבים.

הצעות גיוון

את הבורגול אפשר להחליף בקינואה, דוחן או גריסים מבושלים.

בתאבון! וספרו לנו כאן למטה איך יצא לכם...

תגובות

תגיות

מומלצים בכל בית מתכונים בריאים לחגים צמחי מרפא מתכונים לפי עונות השנה מתכונים לניקוי כבד קינוחים  ממרחים בריאים מרקים סלטים בריאים מזונות מייבשי ליחה

Recent News

TOP דילוג לתוכן