נוב 
 12 
 2018 

 

חמאת גי (Ghee) - סמנה

חמאת הג'י הינה חמאה מזוקקת אשר אינה מכילה את מוצקי החלב - חלבונים וסוכר החלב ועל כן אינה נחשבת כמוצר אלרגני. 

הכנת הג'י נעשית על ידי חימום החמאה והפרדה של מוצקי החלב העליונים (קצף) והמשקעים, כאשר ביניהם ישנה שכבה אמצעית צלולה. זהו הג'י.  

נפלאות הג'י:

על פי הרפואה ההודית - אירוודה, הג'י נחשב כאחד המזונות המחזקים שיש. הוא תומך במערכת העיכול, מערכת העצבים והמוח ותורם לאריכות ימים. 

נמצא בשימוש בטיפול בחולי אלצהיימר, מחלות ויראליות ואף סרטן.

בילדים הג'י נחשב כמזון התומך בגדילה ובהתפתחות, מונע מחלות ומחזק את מערכת החיסון.

הג'י נמצא בשימוש מזה אלפי שנים במסורת ההודית, הטיבטית, הערבית, תימנית (סמנה) ועוד.

הג'י נחשב כמזון המשפר ומחיה את עור הגוף ואף מומלץ ביותר לצמחונים.

מומלץ ביותר לצריכה במיוחד בתקופת החורף כמזון מחזק ומחמם.

אינו מתפרק בחום ועל כן מומלץ לטיגון, בישול ואפיה כתחליף לחמאה או מרגרינה.

אופן ההכנה

לוקחים חבילת חמאה 200 גרם או יותר (לא מלוחה), שמים בסיר ומחממים על אש נמוכה עד לרתיחה. יש לשים לב כי החמאה אינה נשרפת.

ממשיכים לבשל כ - 15 דקות כאשר מוודאים כי החמאה תהיה במצב רתיחה עדין. במהלך הרתיחה יחל להיווצר קצף. יש להסיר קצף זה במהלך הבישול בעזרת כף טיגון מחורצת (תרבד) עד להפסקת יצירת קצף וסילוקו המלא. מכבים את האש וממתינים 2-3 דקות להתקררות קלה. מוודאים שאין קצף (במידה ויש, יש להסירו) ומוזגים את הנוזל הצלול לתוך כלי זכוכית.

יש לשים לב כי לא מוזגים את המוצקים שנאספו בתחתית הסיר. אלו השאריות "המיותרות" של החמאה.

בימי חורף ניתן לשמור את הגי בחוץ. בקיץ הגי נמס ולכם עדיף לשמור אותו במקרר.

 

בתאבון! וספרו לנו כאן למטה איך יצא לכם...

תגובות

תגיות

מומלצים בכל בית מתכונים בריאים לחגים צמחי מרפא מתכונים לפי עונות השנה מתכונים לניקוי כבד קינוחים  ממרחים בריאים מרקים סלטים בריאים מזונות מייבשי ליחה

Recent News

TOP דילוג לתוכן